Friday, July 11, 2014

Percaya Sebelum Berjaya


Saya abadikan di sini kata-kata seseorang yang telah berjaya dalam perniagaan ini untuk saya jadikan pegangan , panduan untuk turut juga berjaya dunia dan akhirat. Insyaallah.
Bayangkan Impian Anda dan Dan Tulis Dalam Bentuk Tulisan ! Insyaallah Usaha, Doa Memohon Kepada Allah S.W.T .. semoga kita berjaya Dunia dan Akhirat.
--------------------------------------------------

*PERCAYA SEBELUM BERJAYA*

Hati ini ringan sekali membenarkan tiada kebetulan di dalam dunia ini, segalanya dilorongkan oleh Allah SWT ke dalam kehidupan kita..
Alhamdulillah...Alhamdulillah... Allahu Akhbar untuk hari ini dan semalam.

Saya insan Luar Biasa, saya pasti akan itu dan ia bukan fakta yang boleh diubah.. dan saya tahu anda diluar sana juga insan-insan Luar Biasa, yang mempunyai impian yang luar biasa! Buat anda semua suka saya kongsikan apa yang telah saya tambahkan kedalam gedung ilmu & elmu saya setelah menghadiri Seminar LUA/NLP selama 2 hari ini.

Seperti post saya terdahulu,

"VISUALIZE TO MATERIALIZE" ada saya sebutkan...

Orang BERJAYA ---> Mereka PERCAYA SEBELUM BERJAYA

Orang BIASA-BIASA ---> Mereka PERCAYA SELEPAS BERJAYA

Suka saya nak berkongsi dengan anda semua, kisah benar yang berlaku kepada saya dalam perjalanan bisnes Shaklee. Sewaktu memulakan bisnes Shaklee, saya tidak terfikir pun akan sampai ke tahap saya sekarang, menikmati income yang hampir 100 kali ganda dari income saya ketika saya bergelar jurutera di syarikat multi-nasional dulu.

Ceritanya begini, setelah permohonon berhenti kerja saya ditolak dan dilorongkan dengan cuti sakit bergaji setahun dan tanpa gaji setahun, hati saya mula merasakan tekanan, sepertinya saya akan menjadi beban suami dengan kos sara hidup di Kuala Lumpur --Perak (weekend wife-husband) yang tinggi, duit minyak, duit sewa rumah, loan, bayaran bibik, anak dan macam-macam lagi keperluan yang memerlukan WANG... terpancar juga kerutan-kerutan di wajah suami tersayang...

Memikirkan akan tiba waktunya, saya tiada pendapatan ketika bercuti dan tekad yang telah bulat untuk meninggalkan syarikat tersebut, saya menulis impian saya di dalam Log Book saya...

"Saya telah menjadi Master Coordinator pada August 2012 dengan income RM 20 000"
ketika itu saya baru sahaja dipangkat Supervisor(seingat saya), baru sahaja memulakan bisnes Shaklee...dan saya beritahu upline saya impian/goals saya itu..

reaksi pertama --- beliau tertawa, of coz... tindakan reflex dan saya tahu beliau sentiasa menyokong segala keputusan yang saya buat, terima kasih kerana yakin dan percaya dengan saya.

Bila kita yakin dan percaya sebelum kita berjaya, kita dah bayangkan bagaimana saat-saat kita akan melakukan closing pada bulan tersebut sebagai master, dengan ucapan tahniah dari upline, downline... dari branch manager Wangsa Maju, riuh rendahnya... semuanya jelassss sangat dibayang
dan dari saat menulis dan membayangkan impian itu, tubuh ini mula bergerak..minda tanpa henti berfikir untuk mencapai ke arah impian... dan di dalam doa, bercakap dengan Allah SWT..seolah2 Allah telah berikan ..makbulkan impian itu..begitulah...hari demi hari berlalu...dan keajaiban demi keajaiban datang... dan dipendekkan cerita...

Saya mencapai Master Coordinator (pangkat tertinggi di dalam Shaklee) lebih awal dari yang saya setkan... iaitu pada June 2012!

"PERCAYA SEBELUM BERJAYA"

Saya tak suruh anda percaya apa yang saya kata, tapi buatlah... tuliskan impian anda, dan percayalah sepenuh hati anda..anda mampu untuk mencapainya..") kerana anda juga berhak untuk berjaya betul??
Saya memilih untuk PERCAYA SEBELUM BERJAYA.... saya telah buktikannya dan akan terus membuktikannya dengan impian-impian baru saya ")

Semoga bermanfaat, feel free to LIKE & SHARE.

NinjaPah~
Master Iffah Anuar

0 comments:

Post a Comment