Wednesday, August 6, 2014

Cerita Cinta Kami Ramadhan Tahun Ini

Cerita Ceria Ramadhan Kami Tahun Ini 2014

Besday Boy Bulan Ramadhan Suami dan Anak Mama, Wafi...
Assalamualaikum,

Hari ni saya nak abadikan kenangan Pertandingan Nasyid Sempena Ramadhan di Universiti Malaysia Perlis tempat fikri bertugas.

Gambar atas tu kami ambil awal pagi sebelum suami bertanding. he he.. mood ceria kan.. fikri tengah berdebar-debar tu.. semangat nak bernasyid hari ni..

Ada 21 kumpulan yang menyertai pertandingan Nasyid di Unimap pagi ini.. semuanya terdiri daripada pelbagai Jabatan di Unimap Negeri Perlis.

Alhamdulillah kumpulan Nasyid suami terpilih mendapat tempat Pertama Pertandingan Nasyid Sempena Ramadhan tahun ini di Unimap. Apa lagi sengih sampai telinga lah husband saya.. hehehe.. 


Saya excited sebab saya suka sangat lagu nasyid yang diubah suai daripada penyanyi asal iaitu Rafeah Buang. Masa suami duk praktis kat rumah lagi.. saya dah jatuh hati dengan lirik nasyid ni..
Tak lupa jgk untuk wish happy birthday untuk suami yang ke 30++ dan anak saya Wafi 6 tahun pada bulan ramadahan tahun ini iaitu 10 Julai 2014 dan 15 Julai 2014.
Sempena hari lahir dua insan kesayangan, saya doakan suami dan anak-anak mama panjang umur, murah rezeki, diberi kesihatan baik-baik dan sentiasa dalam Rahmat Allah S.W.T.. Untuk suami, dia suami yang banyak membimbing.. Semoga terus berjaya dalam apa jua bidang yang diceburi.. Aamiin...
Jom , saya kongsikan video dan lirik lagu Nasyid Ya Illahi di sini daripada Kumpulan Al-Andalus.. ;)


Lirik Nasyid Ya Illahi Rabbi

Ya Ilahi Rabbi..
Sempurnakanlah pekertiku
sebagaimana Engkau menyempurnakan wajahku
Kurniakanlah rahmat bahagia ibubapaku
Berikan hidayah pada hati yang tertutup  

Sebagai rimbunan daun-daun 
Seandainya bilangan dosaku
Ya Allah ampunilah daku
Hamba bertaubat  

Hai anak yang soleh, beruntunglah ayah dan bonda
Bagai mata air yang mengalir dalam syurga 
Hai anak durhaka, pintu taubat masih terbuka
Jangan kau teruskan tingkah laku yang kecewa  

Sebagai rimbunan daun-daun
Seandainya bilangan dosamu
Ya Allah ampunilah dia
Yang telah bertaubat 

--------------------
Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Nasuha untuk:-
FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE dan
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE
Nasuha Fikri
Shaklee ID: 1084372
013-5245005 ( Call, SMS, WhatsAPP)
nasuhafikri@yahoo.com.my

1 comments: