west java sambal godog ( sambal godong jawa barat ) indonesian recipes

Pada kali ini saya mau share tentang west java sambal godog ( sambal godong jawa barat ) indonesian recipes. Dan berjumpa lagi dengan saya di blog Nasuha Blogdan bagi teman teman yang ingin blog ini update terus silahkan berkomentar ya . .. ^_^ Baca juga tentang postingan saya sebelumnya :

west java sambal godog ( sambal godong jawa barat ) indonesian recipes


INGREDIENTS:
2 tablespoons oil, for sauteing.
1 It coconut milk from 1 coconut.
1 vertebra galangal, crushed.
2 bay leaves.
1 stalk lemongrass.
250 gr green beans, sliced ​​into flower.
200 g potatoes, diced.
250 grams of red beans, boiled briefly.
100 gr melinjo skin

seasoning on mashed: 
1 tbsp dried shrimp, pour boiling hot water. 
5 pcs red chili. 
5 pcs red onion. 
3 cloves of garlic. 
1 vertebra turmeric, toasted. 
Salt to taste. 
Sugar to taste.

How to make :
1. Saute until fragrant seasoning mashed, add galangal, lemongrass greetings and stir well. 
Pour coconut milk, boiled until boiling. 
2. add the vegetables and cook until done.

Sekian blog yang dapat saya bagikan tentang west java sambal godog ( sambal godong jawa barat ) indonesian recipes

. biar tetap update blognya silahkan berkomentar Di Nasuha Blog sekian dari saya permalink untuk post kali ini adalah http://nasuhafikri.blogspot.com/2014/01/west-java-sambal-godog-sambal-godong.html

CONVERSATION

0 komentar:

Posting Komentar

Back
to top